Intermediair Imago Onderzoek 2003-2007
Intermediair publiceert ieder jaar het “Intermediair Imago Onderzoek: Top 50 Bedrijven met het Beste Imago”. Het onderzoek is gebaseerd op een enquête gehouden onder circa 3,000 young professionals.
In de grafiek hieronder vind je een overzicht van de onderzoeken tussen 2003 en 2007.
De grafiek omvat een periode van vijf jaar (2003 - 2007). KPMG bereikte de hoogste score door deel uit te maken van alle vijf de rankings. Deloitte, Capgemini en PricewaterhouseCoopers maakten elk deel uit van vier van de vijf rankings. Opvallend is dat "pure" strategy consultancy bedrijven qua imago niet hoog scoren; McKinsey is de enige die voorkomt in de grafiek.
Onderzoek kanttekeningen
Ten eerste, wanneer we bovenstaande informatie interpreteren is het opnieuw van belang te realiseren dat het imago van bedrijven, die meer dan alleen consultancy diensten aanbieden, niet per definitie het imago van hun consultancy tak reflecteert. Ten tweede, bemerk dat de meerderheid van strategie consultancy bedrijven niet meededen in Intermediair’s onderzoek. Ten derde, om het simpel te houden zijn de actuele posities die een bedrijf in een bepaald jaar heeft behaald, niet in ogenschouw genomen; alle posities zijn eerlijk gewogen.